Lista aktualności
Klauzula informacyjna dla klientów
Klauzula informacyjna dla klientów
Nadleśnictwo Stare Jabłonki przetwarza Państwa dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). Na podstawie art. 13 i 14 RODO Nadleśnictwo Stare Jabłonki informuje:
- Administrator danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Nadleśnictwo Stare Jabłonki, ul. Olsztyńska 2, 14-133 Stare Jabłonki.
- W przypadku pytań w zakresie ochrony danych osobowych prosimy o kontakt:
adres e-mail: starejablonki@iod.expert
- Cel przetwarzania danych osobowych i podstawa prawna przetwarzania.
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez Nadleśnictwo Stare Jabłonki w następujący sposób:
- Nadleśnictwo przetwarza Państwa dane osobowe ze względu na prawne obowiązki wynikające
z prowadzenia gospodarki leśnej na gruntach będących w zarządzie nadleśnictwa.
Podstawy prawne przetwarzania:
- art. 6, ust 1, lit. c RODO w związku z:
- ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach
- ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
- ustawą z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie
- ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
- ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
- Nadleśnictwo może przetwarzać Państwa dane w celach związanych z zawieraniem i realizacją umów. Zgodnie z zasadą, że przetwarzanie jest zgodne z prawem jeśli jest niezbędne w celu realizacji umowy
i wiąże się z podjęciem działań także przed jej zawarciem.
Podstawa prawna przetwarzania:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- Nadleśnictwo jest obowiązane do prowadzenia rachunkowości, przez co ciążą na nas także obowiązki podatkowe (wystawiamy rachunki, faktury oraz inne dokumenty księgowe) za wykonywane przez naszą jednostkę usługi.
Podstawa prawna przetwarzania:
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z :
- ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
- ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa
- ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
- Nadleśnictwo z tytułu prowadzonej działalności ma prawo do zabezpieczenia swoich interesów
i dochodzenia roszczeń lub obrony praw naszej jednostki.
Podstawa prawna przetwarzania:
- art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO.
- Na terenie zarządzanym przez Nadleśnictwo prowadzony jest monitoring. Działania te są prowadzone
w celu zapewnienia ochrony osób i mienia.
Podstawa prawna przetwarzania:
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z:
- ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach
- ustawą z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy
- ustawą z dnia 16 grudnia 2016r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
- Jako pracodawca Nadleśnictwo zatrudnia pracowników oraz prowadzi rekrutacje w przypadku naboru na wolne stanowiska pracy. Prowadzone są również sprawy związane ze świadczeniami emerytalnymi
i rentami pracowników.
Podstawa prawna przetwarzania:
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda kandydata do pracy na dane wykraczające poza zakres danych wskazanych
w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z:
- ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
- ustawą z dnia17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
- ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
- Działalność edukacyjna Nadleśnictwa
Podstawa prawna przetwarzania:
- art. 6 ust. 1, lit. a i c , ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach.
- Okres przechowywania danych osobowych
Okres przechowywania Państwa danych osobowych zależy od celu, w jakim dane są zebrane i przetwarzane, jak również od podstawy w oparciu, o którą Nadleśnictwo je przetwarza.
W przypadku umów dane osobowe będą przetwarzane przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z tą umową, czyli przez okres przedawnienia roszczeń lub odpowiednio przez okres uzasadniony koniecznością przechowywania dokumentacji księgowej zgodnie z przepisami prawa. Zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, termin przedawnienia wynosi 3 lata. Zgodnie zaś z art. 74 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości dowody księgowe dotyczące środków trwałych w budowie, pożyczek, kredytów oraz umów handlowych, roszczeń dochodzonych w postępowaniu cywilnym lub objętych postępowaniem karnym albo podatkowym - przechowuje się przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje
i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione. W związku z powyższym Państwa dane przechowywane będą przez czas obowiązywania umowy, a także po jej zakończeniu, maksymalnie przez okres 5 lat od dnia zakończenia roku obrotowego, w którym nastąpiło wykonanie umowy.
W przypadku, gdy Państwa dane przetwarzane są w celu zawarcia umowy - jeżeli nie dojdzie do zawarcia umowy w ciągu dwóch miesięcy, dane osobowe związane z rozmowami o tej umowie zostaną niezwłocznie usunięte (chyba że ich dalsze przetwarzanie będzie uzasadnione dalszym prowadzeniem rozmów negocjacyjnych w celu zawarcia umowy, przez okres prowadzenia tychże negocjacji wydłużony o dwa miesiące).
Jeżeli dane były zbierane na podstawie wyrażonej uprzednio przez Państwa zgody będą przechowywane do czasu odwołania zgody. W związku z prowadzonym monitoringiem wizyjnym dane będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni. Po czym zostaną trwale usunięte, chyba że zajdzie konieczność przechowywania zapisu monitoringu dla celów dowodowych w zakresie postępowania przygotowawczego prowadzonego przez odpowiednie organy.
Nadleśnictwo jest zobowiązane przetrzymywać dokumentację pracowniczą przez okres:
- 50 lat – dla pracowników zatrudnionych przed 01.01.2019 r.
- 10 lat – dla pracowników zatrudnionych od 01.01.2019 r.
- Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione innymi jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Państwowe. Do danych tych mogą mieć również dostęp podwykonawcy oraz podmioty współpracujące z Nadleśnictwem tj. firmy prawnicze, informatyczne oraz księgowe.
- Prawa Państwu przysługujące w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje Państwu:
- prawo do dostępu do swoich danych,
- prawo do sprostowania swoich danych osobowych,
- prawo do usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym).
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych.
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy prawa.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale konieczne dla celów przedstawionych w pkt. 3
z wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa, gdzie podanie danych jest obowiązkowe. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało nie zrealizowaniem celu, dla którego miały być przetwarzane.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
- Państwa dane nie będą przekazywane odbiorcom danych oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej z wyłączeniem sytuacji wynikających z przepisów prawa.
Nadleśniczy
Nadleśnictwa Stare Jabłonki
Ryszard Grzywiński